مطلب رایانه ای
| کد خبر: 80620 | زمان مخابره: 1392/8/13 | ساعت: 20:16 | سرویس: نامه > دیگر رسانه ها |
اگر هنوز هم از سیستم عامل ۱۲ ساله مایکروسافت یعنی ویندوز XP استفاده می کنید براساس هشدار جدید این شرکت باید سیستم عامل خود را تا فروردین ۹۳ ( آوریل ۲۰۱۴) تغییر دهید چرا که میزان آلوده شدن این سیستم عامل با بدافزارها پس از این تاریخ افزایش می یابد.
این امر الزاما به این معنا است که حفره های جدید روی این
سیستم عامل، تأثیرگذار خواهند بود و مایکروسافت برای رفع آن کاری از پیش
نمی برد. در دومین سه شنبه هرماه میلادی مایکروسافت بسته های امنیتی جدید
منتشر می کند که نوعا به صورت اتوماتیک توسط رایانه های ویندوزی دانلود و
نصب می شود. هکرها در روزهای پس از آن یعنی روزهای چهارشنبه دستگاه هایی که
این بسته ها را دریافت نکرده اند را هدف می گیرند، چرا که آنها پیش از آن
آپدیتهای مایکروسافت را به دقت بررسی کرده و تلاش می کنند حفره هایی که
مایکروسافت در این بسته ها سعی در اصلاح آن دارد را شناسایی کنند.
پس
از آوریل ۲۰۱۴ این پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP خاتمه می یابد و اگر
مشکل جدی برای کاربران آن ایجاد شود مایکروسافت از آنها پشتیبانی نخواهد
کرد. از سوی دیگر مجرمان سایبر از حفره امنیتی مطلع شده و ویندوز XP برای
رفع آن به روز نمی شود.
درحال حاضر نرخ آلوده شدن سیستم عامل XP
نسبت به سایر ویندوزها بیشتر از سایر سیستم های عامل است که این میزان در
مقایسه با ویندوز ۸ به شش برابر می رسد.